16 February 2012

sepagi bersama si dia !


as-salam.

hah, kau ingat siapa si dia tu? si dia adalah senior aku. merangkap kawan sekelas abang aku merangkap kawan baik aku. 

alhamdulillah, semalam sempat jumpa dia. dia drive sorang2 tau semata mata nak jemput adik dia yang sorang ni dekat TPP. dannn dia prepared something for us. malu tau. setiap kali jumpa, mesti dia ada bawa something. dannn destinasi kami adalah tasik. ingat nak pergi harini tapi baru perasan, harini kan festival dah mula. sure crowded punye. 

berdualah kami ke tasik tu, duduk depan playground, sembang sembang dan MAKAN! ye, cik mira bawa makanan. agar agar dengan roti sandwich. walaupun simple, tapi perut kenyang beb. lepastu kitorang main buai. dah lama okay tak main buai tu. maklumlah, kat rumah takde. 

andd, cik mira brought me a novel. all about medic. she thought i would want to be a doctor. yeahh, it was what i wanna be. now, thing has changed ! only kina and my b will proceed their only one ambition. 

walaupun tajuk nampak macam novel cinta, tapi salah. ini novel medic yang berkait rapat dengan isu agama. 

Terima kasih =)


N.F.A



2 comments:

Amirah said...

Haha :D eh dokter tak dokter, rasa macam nak bagi satu dunia baca novel tu. Good novel for all to know the reality! Pengetahuan dunia akhirat. Hehe.

*u know what. Walaupun cita2 "doctor-to-be" aku tak tercapai dek percaturan takdir Allah yg hebat. Dan aku tahu dan yakin Dia nak jadikan aku lebih hebat dari dokter sebenar. Aku still baca buku medic. Engineering + medic. IlmuNya maha luas. Am i right? Good muslim must know all the knowledge. Sikit pun jadi ah. That what makes you a better person :)) for sure a better muslim. Amin.

Anyway darling, thanks and welcome ^_^

Nurfarhana said...

general knowledge utk everybody. again, thanks mira =) ada rezeki nnt kite jumpe lagi ok.