10 February 2013

semua baru.

as-salam.

been home almost a week. dan terkejutnya kita bila banyak dah baru. atok tukar kereta baru. bapak tukar phone baru. dapur rumah ni pun dah baru jugak. kakak aku pun badan baru jugak.  yee, dia sekarang ni dah slim. lagi slim dari aku yang dulunya slim dari dia. jeles jeles jeles !

maka dengan itu, aku pun nak baru jugak. aku beli kasut kelas baru. kasut sekarang okay lagi cuma dah barai sikit. lepastu cousin aku pun nak tukar kereta baru. pakcik aku pun nak tukar kereta baru. makcik aku pun kalau ada rezeki nak tukar kereta baru jugak. 

ini apa kes ni? semua nak tukar kereta baru. raya lambat lagi tau. haihh. ini semua atok yang start dulu. dia tukar kereta baru, anak anak cucu cucu pun nak tukar kereta baru jugak. ohh, atok sekarang pun dah ada perangai baru. 

perangai bahan orang. ini kes cucu cucu mengajar la ni kot. lagi pulak sepupu aku yang memang kaki bahan ni tinggal rumah atok aku untuk 4 bulan sebab dia praktikal dekat Nusajaya tu haa. habislah. lagi mantap skill atok nak bahan cucu cucu dia balik ni. raya nanti mesti havoc !

sebagai contoh, atok bahan along inject patient dia nanti. dia kata dia nak kelaurkan picagari yang dia simpan dan mati matilah kitorang semua ingat picagari betul. tapi rupa rupanya, menatang lain yang dia bawak keluar. ini haa


ada ke patut dia keluarkan pensel besar gedabak tu haa pastu acah acah inject aku. lepastu cakap apetah sampai kitorang 1 rumah tu semua berdekakkan dia. comel je tau atok ni !

 okay, settle cerita pasal atok, nak cerita pasal adik adik sepupu aku haa. gambar kat atas ni nampak tak budak kecik baju biru tu? penipu kalau tak nampak. haa dia dengan abang dia ni datang JB naik flight je. kalau ada guardian takpe, tapi ni dorang dalam flight berdua je. comel tak? abang umur 11 tahun, adik 9 ke 8 tahun. untunglah parents FA, dah mengajar anak naik flight sendiri.

eh tapi bapak dia hantar pergi airport la. cuma masuk arrival hall tu sendiri jela. but of course, FA yang in charge jaga dorang gila gila punya. 

ni muka happy turun flight, makcik aku dengan cousin aku amik dorang dekat Senai airport.

muka dua dua ni takde rupa melayu dah aku tengok. adik macam korea, abang macam jepun. ini maknya tengah pregnant lagi, agaknya muka macam cina je la. abangnya pemalu, adiknya peramah. haih, cousins aku ni la.


N.F.A



No comments: