10 February 2013

amalan gaya hidup sihat.


as-salam.

kakak aku ni kan dia suka research menu makanan sihat lepastu nanti heret bapak aku pegi pasar sebab dia nak beli bahan bahan nak masak. tapi simple je la. tapi simple pun, aku makan terlebih jugak. contohnya:

dia dok memasak sayur banyak banyak. campur brokoli lagi. aku telan air liur je nak menelan sayur tu. sebab tak pernah sumbat brokoli pun. dan hasilnya, dia masak bubur ayam plus cendawan, dengan lauk sayur campur ni.

buburnya tak macam bubur sangat. terkurang air sikit. 

zoom lagi dekat isi isi dekat sayur campur ni. brokoli, bayam, carrot dengan tomatoe. yang dok membedalnya, aku dengan akak aku. parents aku telan sikit je sebab just nak jamah je masakan anak. eh, tapi bila aku masak haritu, takde sorang pun makan. sadis tau.

lepastu, akak aku ni jadi kurus sebab dia jogging selalu. dia takde pun makan pil langsing badan ke turun berat badan ke apa. dia just jogging sahaja. tapi tak sepenuhnya makan sayur setiap hari. ada jugak dia bedal makan ayam tu semua.

macam ni.
 haa, dia belanja aku kenny rogers roasters sebab sepanjang cuti ni aku yang kene jadi driver dia walaupun dia tu ada lesen agung. kira macam nak cover penat lelah aku jadi driver dia, layan kerenah dia yang angin macam cuaca tu haa. penat jugak madah nak drive je ulang alik jb. haih kakak aku ni, baik frame aje lesen tu.


N.F.A

 
 
 

No comments: