10 September 2011

taknak !!!


as-salam.

adalah sangat best apabila duduk rumah seorang diri. tapi ia bertukar sangatlah tidak cool bila orang datang beraya ramai ramai sebanyak 3 KERETA dan aku hanya seorang diri, tanpa mak bapak di sisi yang membantu. 

aku tengah duduk depan laptop, tetiba jiran aku bukak tingkap depan jerit nama aku. aku punya terkejut sampai terangkat bahu. terus jadi nervous tau. lepastu dia cakap ni haaa sedara datang. aisehh, orang kulai. masa tu cuma 1 kereta tapi aku masih agak ada lagi 2 kereta sebab diorang kalau beraya setiap tahun memang standard 3 kereta. 

aku tengah berpakaian yang sangatlah tidak ayu, so aku berlari tukar baju, sambut orang datang. dah lah semalam macam panas. berpeluh okay! nasib baik ketiak tak basah sebab guna Perspirex . nasib baiklah rumah tak bersepah sangat. aku called parents aku banyak kali, susah betul nak angkat sebab diorang kat larkin, hantar kakak aku naik bas. 

so aku gunakanlah kemahiran aku sebagai anak dara, buat air, sediakan kuih raya. tapi ini memang memalukan sebab aku tak dapat overcome nervous aku, so tangan aku sejuk dan macam menggigil sikit tau. bila nak tuang air, menggigil jap tapi tak lah teruk sangat kegigilan tu. eheee tak senonoh. tetiba je rasa macam menyesal pulak tak ikut mak bapak aku. dan bila bapak aku angkat call aku, inilah dialognye.


aku: abah, orang kulai semua datang ni. baliklah cepat. 
bapak: eh, bas kakak kau ni tak sampai lagi. nantilah. 
aku: alah, tinggalkan jela kaklong dekat situ. balik cepat. dah taktau nak buat apa ni. ramai la!
abah: eh cakaplah dengan diorang, mak abah takde.
aku: eh, diorang dah masuk rumah la. takkan nak halau keluar pulak.
abah: hah, pandai pandai kau lah layan diorang. abah tak sempat nak balik awal ni. buat jela apa yang patut. ni kakak kau nak cakap.
akak: kihkihkihkih.. padan muka kau fana. kau dah lah tak suka nak beraya rumah orang kan, sekarang kau lah yang kene melayan orang beraya. hahahaha. tu la lain kali dengar cakap aku. doa orang yang teraniaya sentiasa termakbul. 
aku: ah belah la kau. dah aku nak buat air. heh. 


diorang semua ketawakan aku kot. sebab diorang tau aku tak reti nak melayan orang. tetiba, hamikk kau. 3 kereta sekligus datang untuk kau. maunya tak berpeluh je kerja badan kau. terkejut tau. terus cari alasan nak bawa diorang semua pegi rumah sepupu lagi sorang dekat taman mawar. hehehe, takdelah aku tepu dekat rumah nak melayan sorang sorang. :)  


to conclude, bila bulan Syawal ni, stand by je la kemungkinan orang nak beraya bila bila masa je. jangan kelibut macam aku.


N.F.A


No comments: