29 March 2012

yeay, kerja balik !


as-salam.

ingat tak haritu aku cakap kawan bapak aku ni nak pinjam aku kerja 3 hari je. tapi lepastu dia mintak aku datang lagi sehari. pastu lagi sehari pastu tetiba dalam kereta dia cakap dia nak amik aku terus. alhamdulillah, rezeki.

takdelah dok melanguk dekat rumah tanpa duit. kerja ni relax sikit. tambah lagi relax bila aku drive sendiri pegi kerja. takde lah kene mandi awal, sebab nak kene ikut bapak aku pegi ofis dia then bos aku nanti amik aku kat sana. masa kerja taska dulu, by 7 am mesti dah kene ada. sekarang ni, masuk pukul berapa je tak kisah sebenarnya asalkan kerja jalan.

tapi yg tak tahannya bila awal awal kerja dulu aku balik lambat. lepas maghrib baru balik. kadang kadang pukul 9 baru balik rumah. lepakkkk badan. padahal kerja bukan ada sangat. tunggu siapkan permit yg ada masalah yg susah susah tu haa.

tambah lagi relax bila connect internet, online la. macam sekarang ni. kerja tak banyak jadi sempat nak update blog. kebetulan, bos ada 2 orang. laki dengan perempuan. ofc la aku rapat dengan yg perempuan kan. bos aku ni kaki shoping dan kaki jalan. bila keluar rehat, kadang kadang pegi tesco ke, jusco ke, pb ke atau mana mana tempat jauh.

macam semalam. makan steamboat dekat jusco. lepastu dia kata nak shopping tapi pegi banyak banyak kedai takde yg berkenan. dia cakap selagi takde shopping pape, dia taknak balik. at least, dia nak beli sehelai baju pun jadi. aku layankan ajeeeee. and at last, pegi la 1 outlet ni dan beli 4 baju. 1 untuk dia, 1 untuk aku, 2 lagi untuk anak anak dia. eh, aku teman orang shopping pun dapat sehelai baju. dia belanja, ofc. lepastu beli baju yg sama. sweeeet tak? hek.

keluar ofis pukul 12.30 tapi balik ofis semula pukul 5 petang. orang baru balik kerja, kitorang baru nak buat kerja. best memang best tapi ada masa memang bosan.

lepastu kalau keluar makan, mesti singgah bank. nak keluarkan duit. kalau sikit takpe. kadang kadang tebal 1 2 jari duit yang dia amik. haih. aku yang cuak.

dah, bye. kejap lagi nak keluar makan. happy working, guys !

*eh, aku bukan buat permit untuk orang ea: bangla ke indon ke myanmar ke. bukan tau. ini permit barang. sekian.


N.F.A


No comments: