13 November 2012

oh mahnn ! how i miss blogging .


as-salam.


two months have gone after my last post. nak buat acane? lappy tak bawak ke JMC la. semester break. holidayyy ! 2 bulan tak bersentuh blog ni, of course la banyak story to share. tapi.......dah lupa. I just share apa yang masih ada dalam kotak ingatan. yang tak ingat, biarlah tinggal kenangan :)

kan ada jazarians at JMC kan so we planned to have iftar together walaupun bukan di bulan puasa. mereka puasa sunat so waktu buka nanti, buka sesama. ya, mereka sebab masa tu aku tengah cuti. heeeee.. I think it was on Oct, 11. haa betul la. sooo, here we go !


 the some of the Jazarians.

the boys. farid mata spoil la !

the happy moment. 





banyak lagi sebenarnya. aku suruh diorang buka sikit, solat maghrib lepastu baru turun makan sama. nasib baik buat macam tu sebab kita lepak sama dari pukul 7.10 gitu sampailah 10 lebih. dari kafe, pindah ke dataran. lepastu buat kecoh sebab masa tu banyak praktikum tengah practice untuk boria. ya, boria termasuk praktikum rai, zira, adham, farid and ayam. aku target haikal kena untuk sem 2 ni.

aku taktau la kenapa boria kena pakai baju yang luar alam. janganlah terkena. diorang semua dapat turn untuk perform awal awal pagi pukul 8 lebih. dahlah pagi tu aku ada trial kimia. lepas habis, terus bergegas ke DSL sebab nak jumpa diorang tapi semua dah performed. yang tinggal cuma group rai je sebab tu rai takda dalam gambar. dia tengah buat last preparation kot masa ni.

ohh, dan terbaru ni. memandangkan aku boleh balik cuti awal, aku tak balik jb terus. aku pergi rumah kawan aku dekat KL. dan rupa rupanya rumah dia tu dekat je pun dengan rumah pakcik aku yang cuma sekali je pernah pergi seumur hidup ni. 

maka, dengan kesempatan itu, aku pun singgah la ke rumah pakcik yang satu tu. mak pesan suruh beli gula pasir 10KG. hulamakk, nasib baik lif tak rosak. kalau tak, jenuh kau nak mengangkut sampai tingkat 18. ohh, sampai sampai je, makcik tengah buat sambal belacan. masyuukkkk ! dorang suruh terus lunch sekali. wa cakap lu. lauk simple gila tapiiii sedap tahap tak boleh bla. lagi ada sambal belacan-yang-aku-kempunan-gila-nak-makan. sebu perut :)

aku stay tak lama pun. [tak lama tapi shopping kemain lagi]. memandangkan tengah sale, haruslah aku memanfaatkan detik itu. then, watched Skyfall at Suria KLCC. two thumbs up !

lepastu nak balik rumah, aku malu gila dengan family dia. mak dia siap bagi mak aku hadiah dan yangg lagi malu mak dia bagi aku perfumeee. macam tau tau je aku ada niat nak beli perfume lagi. tapiiii...lagi tahap malu bila abah dia bagi duit belanja, belikan makanan dengan air untuk aku bedal kat dalam bas.

bagi duit belanja weh ! itu memang tahap malu gaban. dah lah tambang LRT pun, mak dia pesan suruh aku guna kad TouchnGo dia je. 1 sen pun tak keluar untuk duit tambang jalan jalan. 

aku macam nak sembunyik muka bawah bantal je waktu aku buka sampul duit tu. diorang memang bagi service tip-top la. thanks a lot ! 

yang atas kiri tu, adik dia. comel. cuma dengan dia jela aku tak malu nak bergaul. sebab dia kpochi agaknya, sebab tu boleh masuk.



okay, tang tu je la yang aku ingat sebab yang lain lain tu aku dah lupa. maklumlah, low memory capacity. ini nanti nak refresh kot. 

the end.


N.F.A







No comments: