09 April 2012

are u a malaysian ?


semalam kan ABP. aku tak kisah lah kalau malaysians nak mengutuk bagai dressing selebriti yang lain ni tapi berpada pada la. aku pun mengutuk jugak. ye, aku mengaku aku mengutuk tapi not too harsh.

kau sedar tak yang kau kutuk tu orang malaysia? tolak tepi la dia tu artis atau orang biasa. masalahnya sekarang ni diorang tu semuanya malaysian kecuali migrated singaporean artists la. macam aaron or adi putra atau sape sape artis singapura yg menyebok nak migrate ke sini. ada rupa, ada duit, boleh la kau nak kaut peminat dekat sini. cuba kalau zero, jadahnya orang nak nampak diorang semua ni. sebab tu aaron boleh menang award paling popular. aku taktau la kalau aaron dah dapat PR sini ke belum.

hell-o, kau kutuk orang malaysia tau ! masalahnya kau tu pun orang malaysia. sekalipun kau bukan warganegara sini, masalahnya kau tinggal dekat malaysia. bila kau kutuk mereka mereka ni, kau sebenarnya mengutuk rakyat kau sendiri. ini ke orang malaysia? jatuhkan rakyat dia sendiri.

shame on you. kau duduk dekat malaysia tapi kau suka suka hati nak mengutuk orang malaysia. terlampau kutuk. lepastu semua fokus dekat dress diorang. yg tak cantik, kemain lagi kaw kaw korang mengutuk. yg cantik, kemain lagi nak puji melambung.

cuba korang berdiri atas stage tu, memperagakan dress korang? eh, kau pk dress kau lawa sangat? kalau korang boleh nak design dress lawa, cakap mulut je pandai. cuba buat? kelaut la design kau weh !

lepastu nak mengutuk suara penyanyi lain. kau macam perasan suara kau tu sedap sangat. sekurang kurang nya dia tu boleh menyanyi, ada fans sendiri. daripada korang? lepastu semua nak condemn Najwa Latif. memanglah dia tercalon dalam 2 pencalonan lepastu korang semua tak puas hati. eh, sekurang kurang nya dia top 5. daripada korang? haprakk !

seriously, aku tak faham korang korang yang mengutuk orang malaysia kaw kaw ni sedangkan korang sendiri tinggal dekat malaysia ! shame on you ! orang macam ni biasanya yang jatuhkan rakyat sendiri. lepastu sibuk nak condemn lagi negara tak maju. tapi kau sendiri otak tak pernah maju nak fikir !


2 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya singaporean artist berjuang gila2 nk masuk Malaysia. Diorang ada kat sini sebab bakat dan rupa. Masa start career berlakon kat Msia diorang pokai. In fact, Adi Putra pernah tidur dekat masjid. They're not here bcoz of their money. This one I have to admit.

Just a thought to share

Nurfarhana said...

fact soal tu totally zero. berjuang berhabis habisan pun tp umpama mencaras offer local celebrity pun, macam takde guna jugak. aku taktau la kau dari mana tp kat ic aku tulis aku warganegara ni, jadi aku rasa kecewe bila orang Msia sendiri kutuk rakyat dia sendiri.